2013. április 12., péntek

Amikor...

... először hallottam, hogy B. néni időnként "megagyalja" K. bácsit (ahogy egy valaki mesélte), nem akartam hinni a fülemnek. Mindig rettegtem az erőszaktól, de hogy egy nő veri a férjét, sehogy sem fért a fejembe.
Aztán sok-sok év elteltével egy igen közeli házaspár nő tagján éreztük, hogy bár mindig mosolyog, végtelenül kedves, valami még sincs rendjén. Valami furcsa szomorúság bujkált a szemében. A férj kedves, vicces ember volt, szerette a gyerekeket és ők viszonozták ezt. Majdnem kereknek látszott minden. Majdnem..., aztán egy estén vendégségbe vártuk őket, de csak a hölgy jött, csak néztünk egymás szemébe, ahogy kinyitottam a kertkaput és én láttam abból a nézésből, hogy baj van, nagy baj.

Aztán most, hogy a kezembe vettem ezt a folyóiratot és elolvastam megértettem mindent. Olyan dolgokat, amelyek felfoghatatlanok. Hadd osszam meg veletek is, hiszen oly sok embert érint.
Családon belüli erőszak! Szörnyű! VAN MEGOLDÁS?
1. jelenet: Nórát és a férjét meglátogatják Nóra szülei. Nagyon kellemes estét töltenek együtt, jól elbeszélgetnek. Minden szülő büszke lenne egy ilyen vőre, hiszen annyira kedvesen bánik a lányukkal.
2. jelenet: István dühöng. Most is, mint mindig, a feleségén tölti ki a haragját: megpofozza, rugdossa, a haját tépi és a falba veri a fejét.

Talán meglepőnek tartod, de ez a két jelenet ugyanabban a családban játszódott le. Mind oly sokan, akik bántalmazzák a családtagjaikat, István is tudja, hogyan játssza el a "jó fiút" mások előtt, például a felesége szülei előtt. De amikor kettesben marad Nórával, nagyon kegyetlenül bánik vele.
Hozzá hasonlóan sokan erőszakos családban nőttek fel, ezért elfogadhatónak, sőt normálisnak  tarják a viselkedésüket. Pedig egyáltalán nem normális, ha valaki bántalmazza a szeretteit. A legtöbb ember megdöbben, ha megtudja valakiről, hogy veri a feleségét.
Ennek ellenére a családon belüli erőszak ijesztően nagy méreteket ölt. Egy felmérés szerint például az Egyesült Államokban volt olyan nap, amikor percenként több mint 16-szor kértek telefonos segítséget bántalmazott családtagok. A jelenség a világon mindenütt megfigyelhető, kultúrától, gazdasági és társadalmi helyzettől függetlenül. És mivel az áldozatok sokszor nem tesznek bejelentést, a helyzet kétségtelenül rosszabb, mint a milyennek a statisztikákból látszik.

Bizonyára benned is felmerül, hogy az ilyen nők miért maradnak a férjükkel?

Ha szívesen olvasnád a választ, kattints erre a linkre. Hogyha érintett vagy, kívánom, hogy gyógyír legyen a lelkednek! http://www.jw.org/hu/kiadvanyok/folyoiratok/g201304/csaladon-beluli-eroszak/

Nincsenek megjegyzések: