2015. április 17., péntek

Ökoanyu...

... ismeritek a blogját?
Én most rendeltem meg a könyvét, szeretem, ha abból kereshetem ki az ötleteket, recepteket.
Megosztom veletek az egyik "sikerreceptjét":). Nálam még kipróbálásra vár.


"Környezetbarát általános tisztítószer vodkával - mindent visz!



Néha újragondolom a receptjeimet, így járt az általános tisztítóm is, fényesebb felületeken nem láttam elég hatékonynak, így jött az újítás.
Hozzávalók:
  • fél deci vodka (vagy kb. két ujjnyi a spricni aljára
  • 1 evőkanál citromsav
  • 4 csepp teafa illóolaj
  • 4 csepp citrom illóolaj
  • kb 4-5 dl víz
  • ID-10043915
A spricnim kb 6-7 deci, ennek az aljára teszem az alkoholt, szerintem vodkával a legegyszerűbb és olcsóbb, mint a gyógyszertári alkohol.  Mostanában sok dologhoz kellett vodkát vennem, szerintem el is könyveltek a sarki boltban hardcore alkoholista maminak, aki kora reggel már két üveg vodkát is vesz…(forgatáshoz és fotózáshoz, de gondoltam, az még szánalmasabb lenne, ha ezt ott el is kezdeném nekik magyarázni…, namindegy…).
Szóval vissza a spricnihez: alulra vodka, bele a 4-4 csepp illóolaj (mehet csak a teafa is, az erős fertőtlenítő, összhatásilag jó lehet felütni egy kis citrommal, de költségkímélőbb nélküle).
Kicsit összelögybölni az olajokat a vodkában, itt mehet hozzá a citromsav- kvázi limoncello - , aztán felönteni vízzel.
Utána mehet a suvick.

Figyelmeztetés: bár sem nekem, sem másnak nem volt vele gondja, egyetlen olvasó jelezte, hogy a citromsavas tisztítás egy etetőszéknél a felület maszatolását eredményezte. Bár én tényleg nem találkoztam ilyesmivel, pedig ezt használom, azért végezzetek előtte kis felületen próbát, az a biztos. És ne tegyetek túl sok citromsavat, mert az azért mégiscsak sav, tehát marhat."


Köszönöm Ökoanyu! :)

Nincsenek megjegyzések: