2018. március 17., szombat

Találtam...

... egy főzős blogot. Figyelmetekbe ajánlom. Egy recept a kedvenceim közül. Nagyon szeretem a kekszféle süteményeket, 3 keksz és egy kávé a reggelim általában. Sokkal egészségesebb, ha otthon készítem.


Brownie keksz vörös áfonyával



Ugye jól gondolom, hogy rajtam kívül egyikőnknek sincs túl sok ideje az ünnepek előtti nagy hajtásban. Nem mintha a klasszikus Brownie túl időigényes és bonyolult lenne, de ez a puha keksz mégis másképp muzsikál. Egyszerű, gyors, és nagyon kiadós. Nem utolsó sorban, igazán szuper vendégváró.

Hozzávalók kb. 40 darabhoz:

  • 20 dkg vaj/margarin
  • 2 dl tej
  • 3 púpozott evőkanál kakaópor
  • 35 dkg cukor
  • 1 dl natúr joghurt
  • 2 tojás
  • 40 dkg liszt
  • 2 kávéskanál szódabikarbóna
  • csipet só
  • 20 dkg aszalt vörös áfonya

A vajat, tejet, kakaót, cukrot, gőz fölött kevergetve megolvasztjuk. A tűzről levéve kevergetjük tovább, majd a joghurtban elkevert tojásokat lassan hozzáadjuk.
A sóval és szódabikarbónával, felaprított aszalt gyümölccsel elkevert liszttel jól összedolgozzuk a masszát.
Sütőpapírral bélelt tepsire evőkanállal halmokat adagolunk kellő távolságban, majd 170 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt megsütjük a korongokat.
Miután kihűlt tegyük dobozba, ügyelve arra, ne száradjon ki.

Köszönöm a receptet kedves Rozi!




2 megjegyzés:

Timi írta...

Fincsinek tűnik! Köszi a receptet!!!
Nekem nincs itthon áfonya, de lehet mazsolával fogom kipróbálni...:o)

Szera írta...

Úgy is finom lesz! 😊